باباجون شیرازی blog.ir

سخن من این است . تو چه می اندیشی؟

باباجون شیرازی blog.ir

سخن من این است . تو چه می اندیشی؟

باباجون شیرازی blog.ir

ما نمی مانیم و عکس ها می مانند
کار دنیا همیشه برعکس است

**********************

شکوه نام تورا لمس میکنم مادر

***********************

این عکس مادرمه اون کوچولو هم پسرمه . حالا دیگه بزرگ شده بابا شده و من هم بابا بزرگ شده ام
سلام
برحسب اتفاق متوجه شدم بلاگی به نام blog.ir در فضای مجازی وجود داره نام مناسب و ساده آن جذبه خاصی برایم داشت با خوشحالی اما با نگرانی درصدد ایجاد وبلاگ در این سایت شدم .

نگرانی من از این بابت : تقریبا سال 85/86 در میهن بلاگ وبلاگ داشتم پس از یکسال سرور سایت سوخت و تمام مطالب و نوشته هایم از دست رفت سپس در بلاگفا وبلاگ ایجاد کردم که آن نیز بعد از شش هفت سال به علت اشکالات پیش آمده در سرور سایت متاسفانه در حال از دست رفتن است . اکنون در سایت blog.ir وبلاگ زده ام

دوستان به طنز به من میگویند قدمم شوم است امیدوارم حضور من و قدم من برای سرور این سایت شوم نباشد

طبقه بندی موضوعی

آخرین نظرات

نویسندگان

دوشنبه, ۲۳ شهریور ۱۳۹۴، ۱۱:۲۷ ق.ظ

۰

شعر تک بیت دوبیت واشعار کوتاه 5

دوشنبه, ۲۳ شهریور ۱۳۹۴، ۱۱:۲۷ ق.ظ

بی فایده گفتیم خبرهای زیادی

 عشق است و مزین به هنرهای زیادی

 

بیچاره دل من که در این برزخ تردید

خورده ست به اما و اگرهای زیادی

==================

لبخند بزن دو چشم بارانی را

تجویز بکن نگاه درمانی را

 

یک شعله بخند تا به آتش بکشی

دانشکده ی علوم انسانی را 

 

حامد_عسکری

===============

زمین از دلبران خالیست یا من چشم و دل سیرم؟

 

که می گردم ولی زلف پریشانی نمی بینم!

=======================

 می آیی و در " وا " می شود...

 

می روی و در " بسته " می شود...

 

می بینی؟؟حتی در هم "وابسته " می شود...

=======================

 نه ﺳﯿﺐ ﻧﻪ ﮔﻨﺪﻡ ﺍﺳﺖ ﺑﯿﻦ ﻣﻦ ﻭ ﺗﻮ

ﺑﯿﻦ ﻣﻦ ﻭ ﺗﻮ ﮔﻢ ﺍﺳﺖ ﺑﯿﻦ ﻣﻦ ﻭﺗﻮ

ﺍﯾﻦ ﻋﺸﻖ ﮐﻪ ﺩﯾﮕﺮﺍﻥ ﺍﺯ ﺍﻭ ﻣﯽ ﮔﻮﯾﻨﺪ

ﯾﮏ ﺳﻮﺀﺗﻔﺎﻫﻢ ﺍﺳﺖ ﺑﯿﻦ ﻣﻦ ﻭ ﺗﻮ

====================

ذوق شعرم را کجا بردی که بعد از رفتنت

 

عشق و شعر و دفتر و خودکار آرامم نکرد

 

نجمه_زارع

========================

جمع کن ریشه ایمان دلم پاره شده است...

من ک تسبیح نبودم...

توچرا چرخاندی...

====================

یا دستِ رفاقت مده و دست نگهدار

یا تا تهِ خط،حرمت این دست، نگهدار!....

=======================

گویند نشان هردلی که لاله گون است

اشکی است که از دو دیده سرنگون است

این سیل خروشان غم آلوده که جاری است

ازنازکی  عاطفه ودرد درون است.

دکترمهدی محمدی.

===============

خواستم منکر عشقت بشوم ، فهمیدم

از ته قلب من اخبار موثق داری

 

" می شود فاش همه آن چه میان من و تو است "

که تو هم مثل خودم چشم دهن لق داری ...

========================

فصل تابستان شده!..اصلاحواسم جمع نیست

روزها را، شصت روزی می شود ، نشمرده ام!

 

مطمئنم گفته بودی : با توام ، تا روز مــرگ

من فقط شک میکنم گاهی.....مبادا مرده ام

 محسن_نظری

========================

عشق، دعوای میان خِرَد و احساس است

سرنوشت همه عشّاق جهان، حساس است

لااقل عاشقِ معشوقه ی مردم نشوید

که به فتوای همه، مظهر حق الناس است

 

نفیسه سادات موسوى

======================

کور شد ذوقِ پسرها ، شعر گفتن سخت شد

 

مد شد از وقتی به جای دامن این شلوارها

=========================

با وفا خواندمت از عمد که تغییر کنی

 

گاه در عشق نیاز است به تلقین کردن

=======================

یک عمر درون خویش تکرار شدم

در گوشه ای از خودم تلنبار شدم

گنجشک به خواب رفته بودم دیشب

امروز ولی کلاغ بیدار شدم

=====================

بین ما خلق جهان مهر و وفا گم شده است

کج نهادی روش غالب مردم شده است

عقل میگفت بــــرو عشق به پایان آمــد

عشق میگفت بمان سؤ تفاهم شده است

=======================

چه خوش است راز گفتن به حریف نکته سنجی

 

که سخن نگفته باشی، به سخن رسیده باشد !!

 

" بیدل دهلوی "

========================

دیشب آهسته درِخانه ی جانانه زدم

 

مادرش کفش بدست آمد و جانانه ؛ زدم!

======================

 

قسمت این بود که من با تو معاصر باشم

تا در این قصه ی پر حادثه حاضر باشم

 

تو پری باشی و تا آن سوی دریا بروی

  من به سودای تو یک مرغ مهاجر باشم

===========================

وقتی "باختم" مسیررا یافتم! 

دربزرگراه زندگی همواره راهت "راحت" نخواهد بود.

 هرچاله ای "چاره ای" بمن آموخت. 

برای جلوگیری از "پس رفت" پس، باید رفت...

=============================

بی تو من بیگانه ام با شعر و وزن و قافیه

رونویسی کردن از چشمان تو یعنی غزل

 

" زهرا اقبالی "

=======================

دیوانه گفت نام اعظم خدا " نان " است ، اما این را جایی نمی توان گفت !!!

مرد گفت ؛ نادان شرم کن ، چگونه نام اعظم خدا نان است ؟؟؟

دیوانه گفت : در قحطی نیشابور ، چهل شبانه روز می گشتم ،

 نه در هیچ مکانی صدای اذانی شنیدم ، و نه هیچ مسجدی را گشاده یافتم ، 

آنجا بود که دانستم نام اعظم خدا و بنیاد دین و مایه اتحاد مردم " نان " است .

" مصیبت نامه - عطار نیشابوری "

======================

من درد تو را ز دست آسان ندهم

دل بر نکنم ز دوست تا جان ندهم

 

از دوست به یادگار دردی دارم

 

کآن درد به صد هزار درمان ندهم.

======================

کاروان آمد و از یوسف من نیست خبر

 

این چه راهیست که بیرون شدن از چاهش نیست

==========================

آرزوهایی که داری یه جا بنویس.

می دونی چرا؟ چون خدا اونها رو یادش نمی ره، 

این مائیم که یادمون میره چیزهایی که الآن داریم همان آرزوی دیروزمون بوده که خدا بهمون داده

 =============================

بهاری  هست  و  پاییزی  نباشد

بود شمسی که  تبریزی  نباشد

اگر  گنج  طلا  را  هم  بیابی

چو  قلب  پاک  شهریزی  نباشد

حسینی

========================

جای جو در سفره ها گندم شده/

فکر و ذکر آدمی مردم شده/

زهد و عرفان و عبادت پیشکش/

راه و رسم آدمیت گم شده/

======================

در اوج یقین اگرچه تردیدی هست

 

 در هر قفسی کلید امیدی هست

 

   چشمک زدن ستاره در شب یعنی

 

  توی چمدان ماه، خورشیدی هست ...

========================

نقّاش می کشید تورا درخیالِ خویش

 

شاعرشد،آن زمان، که نگاهی به کارکرد....

=============================

سکوتم بوی آرامش ندارد

 

جنونم با کسی سازش ندارد

 

به غیر از چشم های عاشق تو

 

جهانم چیز با ارزش ندارد

=====================

سرزد به دل دوباره غم کودکانه ای

 

آهسته می تراود از این غم ترانه ای

 

باران شبیه کودکی ام پشت شیشه هاست

 

دارم هوای گریه خدایا بهانه ای!

 

قیصر امین پور

=================

ﺧﺪﺍ ﻫﯿﭽﮕﺎﻩ ﺑﻪ ﻣﺎ نمیگوید  ﻧﻪ !!!!  ﺧﺪﺍ ﺳﻪ ﮔﺰﯾﻨﻪ ﺩﺍﺭﺩ :

ﺁﺭﯼ ؛

ﺑﺎﺷﻪ اما  ﺍﻻﻥ ﻧﻪ ؛

ﭘﯿﺸﻨﻬﺎﺩ ﺑﻬﺘﺮﯼ ﺑﺮﺍﯾﺖ ﺩﺍﺭﻡ ... ﻓﻘﻂ ﺻﺒﻮﺭ ﺑﺎﺵ

===============================

بگویید آن کمان ابرو ، سلاحش را نگه دارد!

دلم را چشم هایش تیرباران کرد

و من تسلیم  ، تسلیمم ! 

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۶/۲۳
مهدی پورابراهیم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی